مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 12:112023-06-15سياسي

اسماعیلی: روابط فرهنگی ایران با کشورهای آمریکای لاتین گسترش می یابد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در بدو ورود به کردستان در فرودگاه سنندج و در مصاحبه با خبرنگاران رسانه ها اظهار کرد: ما با آمریکای لاتین قرابت های راهبردی داریم و به واسطه دولت های ضدامپریالیستی که سرکار هستند سعی بر گسترش روابط فرهنگی است.

وی افزود: در سه ماه اخیر سه گفت وگو و ملاقات با شخصیت های فرهنگی و رسانه ای ونزوئلا داشته ایم و گام های بلندی را برای توسعه روابط فرهنگی با این کشورها بر خواهیم داشت.

اسماعیلی اعلام کرد: به زودی دفاتر رایزنی های فرهنگی ایران در ونزوئلا و برزیل راه اندازی می شود و روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی در ونزوئلا و دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین را برگزار می کنیم.

وی همچنین از انجام مقدمات برای ایجاد کارخانه تولید مشترک کاغذ در ونزوئلا خبر داد و گفت: در کنار خودکفایی کاغذ ملی با استاندارد بالا نیم نگاهی هم برای صادرات کاغذ به کشورهای آمریکای لاتین و مرکزی داریم.

وی در بخش اولیه سخنانش اظهار کرد: کردستان استان فرهنگ و هنر و ادب است و پیشتاز در کشور است، میراث فرهنگی کردستان از افتخارات کشور است و به این استان می بالیم و از هرگونه برنامه توسعه ای برای کردستان استقبال می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسماعیلی: روابط فرهنگی ایران با کشورهای آمریکای لاتین گسترش می یابد

اسماعیلی: روابط فرهنگی ایران با کشورهای آمریکای لاتین گسترش می یابد