مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 10:352023-06-03بين الملل

غرب درصدد احیای تعاملات دیپلماتیک درباره برنامه هسته ای ایران


نشریه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی نوشت که قدرت های اروپایی و آمریکا، رایزنی ها درباره چگونگی تعامل با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور را از سرگرفته اند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- ایرنا نوشت: این نشریه انگلیسی با اشاره به توقف مذاکرات وین و مقصر جلوه دادن ایران در مسیر گفت وگوها نوشت که طی ماه های اخیر تماس هایی با مقامات ایرانی برای از سرگیری توافق سال 94 جریان داشته است.

این نشریه انگلیسی به ملاقات نمایندگان تروییکای اروپایی و علی باقری کنی مذاکره کننده هسته ای ایران در اسلو اشاره کرد و یادآور شد که جو بایدن رییس جمهور آمریکا متعهد شد که به توافق با ایران بازگردد و تحریم ها را کاهش دهد.

اما به تازگی مقامات آمریکایی گفته اند که بازگشت به این توافق در دستور کار نیست و هرگونه توافق با ایران محدودتر خواهد بود.

این نشریه انگلیسی ادعا کرد: دیپلمات ها و تحلیلگران می گویند گزینه های بالقوه شامل نوعی توافق موقت یا اقدام تنش زدایی از سوی هر دو طرف است که بر اساس آن ایران سطح غنی سازی خود را در ازای برخی کاهش تحریم ها، کاهش می دهد.

فایننشال تایمز به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت: این درک وجود دارد که ما به یک برنامه دیپلماتیک فعال برای مقابله با فعالیت های هسته ای ایران نیاز داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب درصدد احیای تعاملات دیپلماتیک درباره برنامه هسته ای ایران

غرب درصدد احیای تعاملات دیپلماتیک درباره برنامه هسته ای ایران