مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 08:152023-06-16اقتصادي

تولید واکسن های جدید در ایران با همکاری کوبا


وزیر بهداشت، با اشاره به امضای تفاهم نامه های همکاری دو کشور ایران و کوبا در زمینه تولید واکسن، از برنامه ریزی برای افزایش تولید انواع واکسن در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازواکسنی به نام سوپرانا تولید کرد و در ایران هم واکسن تولید شده با همکاری این کشور پاستا کووک بود.

وزیر بهداشت در ادامه از تداوم همکاری میان ایران و کوبا در حوزه تولید واکسن های جدید خبر داد و گفت: ما مسئول کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و کوبا هستیم و به این دلیل همکاری های خود را با این کشور ادامه می دهیم.

در سال گذشته هم از این کشور به ایران آمده بودند و از انستیتو پاستور ایران بازدید کردند و در این راستا هم توافق نامه هایی میان دو کشور صورت گرفت و امضا خواهد شد.

عین اللهی گفت: بر اساس این تفاهم نامه ها ما قصد داریم میزان و نوع واکسن هایمان را افزایش دهیم تا بتوانیم واکسن های جدیدتری را تولید کنیم.

در همین جهت یک سری مبادلات تجاری با این کشور داریم و واکسن های تولیدی را جز مبادلات تجاری خود قرار می دهیم؛ لذا با پیشنهاد انستیتو پاستور ایران و موافقت وزارت بهداشت کوبا، سعی در تولید واکسن های پیشرفته در کشور داریم و بیشتر هم دنبال این هستیم که انتقال تکنولوژی صورت بگیرد و تنها منتهی به بحث واردات واکسن نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید واکسن های جدید در ایران با همکاری کوبا

تولید واکسن های جدید در ایران با همکاری کوبا