مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 17:002023-06-06اقتصادي

تلاش برای رفع ناترازی صنعت برق در لایحه برنامه هفتم توسعه


دولت در این لایحه با نوآوری ، تغییر بینش تأمین امنیت انرژی از عرضه محوری به مدیریت مصرف در صدد رفع ناترازی صنعت برق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در همایش رونمایی از سند لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: یکی از سیاست های دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه رفع ناترازی ها در حوزه انرژی برق، گاز و سایر حامل های انرژی، صندوق های بازنشستگی و بودجه است.

بر اساس گفته کارشناسان، بررسی تأثیر اجرای سیاست ها و برنامه های حوزه مدیریت انرژی، نقش مهمی در اندازه گیری میزان اثربخشی آنها و ارتقای شاخص های کارایی انرژی در سیستم انرژی هر کشور دارد، لذا برای نخستین بار در تاریخ نظام برنامه ریزی و مدیریت کشور، آنچه را که می توان از آن به عنوان نوآوری جدید در لایحه برنامه هفتم توسعه در مقایسه با برنامه های قبلی دانست، هدف گذاری مشخص در زمینه صرفه جویی و رفع ناترازی ها در حوزه انرژی است.

بدون تردید روح اصلی حاکم بر لایحه برنامه هفتم، بهره وری در تولید و مصرف انرژی و کاهش تلفات تولید، ارتقای استانداردهای تولید و واردات تجهیزات مصرف کننده انرژی، بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان ایرانی و بومی سازی فناوری نوین بین المللی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای رفع ناترازی صنعت برق در لایحه برنامه هفتم توسعه

تلاش برای رفع ناترازی صنعت برق در لایحه برنامه هفتم توسعه