مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 10:552023-06-20اقتصادي

مرمت کامل بازار کبودراهنگ در پیچ وتاب تأمین اعتبار


از قدیم الایام بازارها قلب تپنده شهر بوده و همیشه در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش انکارناپذیری داشته اند.

طی چند دهه اخیر و همراه با اهمیت صنعت گردشگری و دغدغه حفظ میراث فرهنگی، - ایسنا/همدان از قدیم الایام بازارها قلب تپنده شهر بوده و همیشه در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش انکارناپذیری داشته اند.

طی چند دهه اخیر و همراه با اهمیت صنعت گردشگری و دغدغه حفظ میراث فرهنگی، بازار نیز در کنار ایفای نقش خود به یکی از جذابیت های سفر تبدیل شده و بازار شهرهای مختلف دیدنی های بسیاری برای گردشگران دارد.

از طرفی عمر بازارهای قدیمی به اهمیت آنها افزوده و یادگارهایی که این مجموعه های تاریخی در دل خود پنهان کرده اند، ضرورت حفظ و نگهداری آنها را دو چندان کرده است به طوریکه بناهای واقع در بازارها مانند سراها و کاروانسراها به عنوان بناهای واجد ارزش می توانند نقش بسزایی در رونق گردشگری یک منطقه داشته باشند و در رونق اقتصادی تأثیرگذار باشند.

بازار قدیمی کبودراهنگ یکی از آثار شاخص این شهرستان است که در سال 1304 هجری شمسی با مساحت 1700 متر تأسیس شده و حدود 70 واحد تجاری دارد.

این بازار در گذشته نه تنها محلی برای انجام معاملات اقتصادی بلکه مکانی برای صلح و آشتی و پیمان ها بوده و در زندگی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت کامل بازار کبودراهنگ در پیچ وتاب تأمین اعتبار

مرمت کامل بازار کبودراهنگ در پیچ وتاب تأمین اعتبار