مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 10:052023-06-03فرهنگي

توضیحات میراث فرهنگی درباره اتفاقات «کوه خواجه»


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: آنچه در کوه خواجه درحال انجام است با استعلام از میراث فرهنگی استان و در هماهنگی با آن بوده و هدف از این اقدامات، - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: آنچه در کوه خواجه درحال انجام است با استعلام از میراث فرهنگی استان و در هماهنگی با آن بوده و هدف از این اقدامات، ترمیم و بازسازی آسفالت جاده ای بوده که از قبل کشیده است.

میراث فرهنگی هم با هرگونه دخل و تصرف در این کوه مخالف است.

کوه خواجه در سیستان و بلوچستان که با نام اوشیدا شناخته می شود، از جمله آثار طبیعی و تاریخی شرق ایران است که آثاری از دوران اشکانیان را در برگرفته است.

این اثر ملی که در فهرستِ انتظار یونسکو برای ثبت جهانی قرار دارد، اکنون در تهدید است؛ مدتی پیش اخباری از حضور ماشین آلات سنگین در پایین کوه خواجه برای جاده کشی و احداث یک پارکینگ در دل این میراث ملی به گوش رسید که هشدار و نگرانی فعالان و دوستداران میراث فرهنگی را بر انگیخت.

با این وجود، علیرضا جلال زایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان درباره اقداماتی که در کوه خواجه در حال انجام است، در گفت وگو با ایسنا تاکید کرد: ما با هرگونه دخل و تصرف در کوه خواجه مخالفیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات میراث فرهنگی درباره اتفاقات «کوه خواجه»

توضیحات میراث فرهنگی درباره اتفاقات «کوه خواجه»