مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 11:252023-06-11سياسي

سفر قریب الوقوع رییسی به ونزوئلا، جهشی در روابط شرکای راهبردی در 2 قاره


سفر قریب الوقوع آیت الله رییسی به کاراکاس یک سال بعد از حضور مادورو در تهران و پس از امضای سند همکاری های جامع20 ساله می تواند جهشی در روابط رو به پیش 2 شریک راهبردی در غرب آسیا و آمریکای لاتین تلقی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، 26 مهر ماه 1400 بود که آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در دیدار  فلیکس پلاسنسیا گونسالس وزیر امور خارجه وقت ونزوئلا، گفت که آمریکای لاتین به خصوص ونزوئلا جزو اولویت های دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و مصمم هستیم روابط خود را با این کشورها توسعه دهیم.

حال در روزهای پایانی دو سالگی دولت سیزدهم، قرار است رییس جمهور از روز یکشنبه 21 خرداد ماه برای نخستین بار به آمریکای لاتین و سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا سفر کند.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جواد اوجی وزیر نفت و همچنین بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان رییسی را در این سفر همراهی می کنند.

سفر قریب الوقوع آیت الله رییسی به کاراکاس در پاسخ به دعوت نیکلاس مادورو همتای ونزوئلایی او و یک سال بعد از سفر مادورو به تهران انجام می شود.

سوم تیر 1400  نخستین تماس تلفنی روسای جمهور دو کشور برقرار شد و مادورو در این گفت وگوی تلفنی انتخاب رییسی را به عنوان ریی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر قریب الوقوع رییسی به ونزوئلا، جهشی در روابط شرکای راهبردی در 2 قاره

سفر قریب الوقوع رییسی به ونزوئلا، جهشی در روابط شرکای راهبردی در 2 قاره