مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 22:052023-05-29اقتصادي

ترخیص خودروهای وارداتی سرعت گرفته است


با همکاری مؤثر بانک مرکزی، تأمین ارز صنایع به ویژه صنایع خودرو بدون هیچ وقفه ای ادامه دارد؛ ضمن اینکه واردات خودرو با رفع موانع عملیاتی شده و ترخیص این خودروها تسریع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از شاتا، سید مهدی نیازی، سرپرست وزارت صمت در حاشیه دیدار با وزیر صنعت و تجارت و ترویج سرمایه گذاری عمان اعلام کرد: با رفع موانع و مشکلاتی که صنعت خودرو در ابتدای دولت سیزدهم با آن مواجه بود، در سال گذشته برای اولین بار طی چند سال اخیر، تولید خودرو به حدود 1.

4 میلیون دستگاه رسید و رشد 39 درصدی را ثبت کرد.

این رشد تولید در سال جاری هم برنامه ریزی شده و در دو ماه گذشته ادامه داشته، به نحوی که در همین دو ماه نخست امسال، رکورد رشد تولید سال گذشته هم زده شده و تولید خودرو رشد 48 درصدی را ثبت کرد که نتیجه برنامه ریزی تولید، رفع موانع این حوزه و تأمین به موقع ارز مورد نیاز کارخانجات بوده است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب تأمین ارز صنایع به ویژه صنایع خودرو و قطعه سازی در ماه های اخیر، گفت: با رایزنی های بسیار مثبتی که اخیراً با بانک مرکزی داشتیم، ارز مورد نیاز قطعات خودرو به نحو خوبی تأمین شده و در سال جاری نیز طبق برنامه تأمین خواهد شد که محل تأمین این ارز از طریق سامانه نیما، تهاتر، صادرات در برابر واردات و سایر روش های مرسوم خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترخیص خودروهای وارداتی سرعت گرفته است

ترخیص خودروهای وارداتی سرعت گرفته است