مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 16:152023-06-06اجتماعي

فاجعه یادگیری در مدارس ابتدایی / نیمی از دانش آموزان چهارم ابتدایی سواد خواندن ندارند


برای دو سال آینده، باید منتظر این باشیم که بیش از 50 درصد دانش آموزانمان به حداقل شایستگی هم دست پیدا نکنند.

بچه های ابتدایی، حداقل شایستگی خواندن را کسب نمی کنند.

- برای دو سال آینده، باید منتظر این باشیم که بیش از 50 درصد دانش آموزانمان به حداقل شایستگی هم دست پیدا نکنند.

بچه های ابتدایی، حداقل شایستگی خواندن را کسب نمی کنند.

این یعنی به تبع آن، حداقل شایستگی ریاضیات، علوم و سایر دروس را هم کسب نمی کند و دلیل آن است که دانش آموز حتی نمی تواند متن این دروس را بخواند تا در نهایت مفهوم آنها را درک کند.

 نتایج آزمون بین المللی پرلز 2021 اعلام شده این آزمون پیشرفت سواد خواندن را می سنجد.

دانش آموزان ایرانی در آزمون پرلز 2021 در توانایی خواندن، نمره 413 را کسب کردند که در حد معیار بین المللی پایین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم؛ ایران جزء کشورهای انتهای جدول در آزمون پرلز است و کشورهای اردن، مصر، مراکش و آفریقای جنوبی بعد از ایران قرار دارند.

نمره عملکرد دانش آموزان ایران در پرلز 2016، 428 بوده است.

ترکیه، قطر، امارات، بحرین، عربستان ، آذربایجان و عمان در مقایسه با ایران وضعیت بهتری دارند.

در ایران، یک درصد دانش آموزان به معیار پیشرفته (625)، 7 درصد به معیار بالا (550)، 29 درصد معیار متوسط (475) و 59 درصد به معیارپایین (400) دست می یابند قابل ذکر است که نمره 400


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه یادگیری در مدارس ابتدایی / نیمی از دانش آموزان چهارم ابتدایی سواد خواندن ندارند

فاجعه یادگیری در مدارس ابتدایی / نیمی از دانش آموزان چهارم ابتدایی سواد خواندن ندارند