مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 08:002023-06-15سياسي

«تخت فولاد»را از جهت نگاه تمدنی در اصفهان باید بررسی کرد


در مجموعه تخت فولاد، نمایشگاه بزرگی فراهم شده است، نمایشگاه بزرگی از تجربه اندوزی، همین تنوع شخصیت هایی که در اینجا وجود دارند، می تواند برای انسان درس آموز باشد و در احوال آنان مطالعه کند.

- خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه: تخت فولاد نام قبرستان قدیمی شهر اصفهان است که با عناوین لسان الارض و بابا رکن الدین نیز شناخته می شود.

قدمت این قبرستان از قرن چهارم هجری تاکنون است.

البته زمان پیدایش تخت فولاد چندان روشن نیست؛ اما طبق آثار موجود در قبرستان به نظر می رسد قدمت آن به دوران قبل از اسلام بازمی گردد.

این قبرستان با مساحت تقریبی 75 هکتار در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده رود اصفهان و در انتهای یکی از محورهای تاریخی شمالی–جنوبی شهر واقع شده است.

تخت فولاد به دلیل وسعت، کثرت مشاهیر مدفون در آن و وجود ابنیه ارزشمند تاریخی، یکی از مهم ترین محوطه های تاریخی و فرهنگی ایران محسوب می شود.

در میان هر یک از قطعه های تخته فولاد آرامگاه یک یا چند تن از مشاهیر نامدار قرار دارد و آن قطعه به عنوان تکیه و به نام آن فرد نامیده می شود.

از مهم ترین مکان های این قبرستان می توان از تکیه میرفندرسکی، سنگ قبر بابا فولاد حلوایی، آرامگاه بابا رکن الدین، تکیه آغاباشی، تکیه بروجردی ها، تکیه تویسرکانی ها، تکیه خاتون آبادی، تکیه جویباره ای، تکیه سیدالعر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تخت فولاد»را از جهت نگاه تمدنی در اصفهان باید بررسی کرد

«تخت فولاد»را از جهت نگاه تمدنی در اصفهان باید بررسی کرد