مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 09:352023-06-07فرهنگي

دبیرخانه شهر ملی صنایع دستی در کرمان افتتاح می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ویژه برنامه های هفته صنایع دستی در استان کرمان از امروز آغاز می شود که افتتاح دبیرخانه شهر ملی صنایع دستی در کرمان از مهمترین آنها خواهد بود.

- ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ویژه برنامه های هفته صنایع دستی در استان کرمان از امروز آغاز می شود که افتتاح دبیرخانه شهر ملی صنایع دستی در کرمان از مهمترین آنها خواهد بود.

فریدون فعالی با اشاره به 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی و آغاز برنامه های این هفته در استان کرمان به برگزاری پنج نشست تخصصی و پژوهشی در رشته های گلیم شیریکی پیچ، پته دوزی، فرش دستباف، هنرهای سنتی و تزیینات معماری اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسه شورای راهبردی صنایع دستی استان کرمان، افتتاح دبیرخانه شهر ملی حصیربافی در قلعه گنج، شهر ملی سنگ فیروزه در شهربابک، شهر ملی قالی در راور و روستای ملی گلیم چهل ماشوله در بیدکردوییه بافت از مهمترین برنامه های هفته صنایع دستی است.

وی بیان کرد: آغاز برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت صنایع دستی در مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار این استان، افتتاح کارگاه باز زنده سازی نساجی سنتی و برگزاری نمایشگاه گروهی سفال و سرامیک و افتتاح کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کرمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرخانه شهر ملی صنایع دستی در کرمان افتتاح می شود

دبیرخانه شهر ملی صنایع دستی در کرمان افتتاح می شود