مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 10:202023-06-15فرهنگي

«آواز در دستگاهِ عشق» از نزار قبانی با ترجمه یدالله گودرزی منتشر شد


«آواز در دستگاهِ عشق» نام گزیده سروده های نزار توفیق القبانی، شاعر نامدار و محبوب عرب است که توسط یدالله گودرزی ترجمه و منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، آواز در دستگاهِ عشق نام گزیده سروده های نزار توفیق القبانی، شاعر نامدار و محبوب عرب است که توسط یدالله گودرزی ترجمه و در خانه فرهنگ و هنر گویا به زیور چاپ آراسته شده و هم اکنون در دسترس دوستداران کتاب و شعر امروز جهان است.

  به اعتقاد بسیاری از منتقدان و صاحب نظران شعر عرب، نزار قبانی چه از نظر قالب شعری و چه از نظر محتوای شعری، یکی از پدیده های شعر نو است.

یدالله گودرزی شاعر و مترجم می گوید: نزار توفیق القبانی شاعری نامدار و جهانی است که آثارش به بیش از چهل زبان برگردانده شده و از نام آورترین شاعرِان خاورمیانه است که در ایران نیز نامدار است و اقبال ویژه ای در میان ایرانیان پیدا کرده و طرفداران بسیاری به او روی خوش نشان داده اند.

او ادامه می دهد: نزار قبانی یکی از تأثیرگذارترین ادیبان بر شعر معاصر عرب است.

وی کوشیده است میان زبان ادیبانه و آرکاییک و زبان کوچه و بازار، پیوندی ایجاد کند و از مزایای آن ها به نفع شعرش بهره ببرد.

شمار مجموعه های شعر و نثر نزار قبانی به بیش از پنجاه کتاب می رسد که نشان از پُرکاری و تلاش بی وقفه وی در زمینه آفرینش ادبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آواز در دستگاهِ عشق» از نزار قبانی با ترجمه یدالله گودرزی منتشر شد

«آواز در دستگاهِ عشق» از نزار قبانی با ترجمه یدالله گودرزی منتشر شد