مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 08:052023-06-15اقتصادي

نبود صنایع تبدیلی چالش حوزه کشاورزی بابل است


مدیر جهاد کشاورزی بابل نبود صنایع تبدیلی را از جمله مشکلات حوزه کشاورزی بیان کرد و گفت: این مسئله سبب شده تا محصولات کشاورزی به خوبی روانه بازار نشود.

- محسن آهنگری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان بابل با داشتن اقلیم مناسب آب و خاک و سه ایستگاه تحقیقاتی در زمینه مرغ لاین، گوساله دومنظوره و تولید بذر اصلاح شده برنج گلدشت در شهرستان بابل یاد کرد و آن یکی از شهرستان های پیشگام در تأمین منابع غذایی در کشور است.

وی افزود: با وجود تولید بیش از 600 هزار تن مرکبات، شهرستان بابل با نبود کارخانه صنایع تبدیلی، نتوانسته است محصولات کشاورزی خود را به بهترین شکل تبدیل و به بازار عرضه کند.

آهنگری به نبود قوانین پایدار در بحث صادرات و عدم رعایت قوانین در این بحث، اشاره و بیان کرد: محصولات کشاورزی شهرستان بابل از این ظرفیت مغفول مانده اند.

آهنگری به نبود مدیریت درست در بهره برداری از زمین های کشاورزی در قطعات کوچک اشاره و تأکید کرد که برای تحقق برنامه های اقتصادی، به بهبود مدیریت در بهره برداری از زمین های کشاورزی در قطعات کوچک باید پرداخت.

مدیر جهاد کشاورزی بابل افزود: شهرستان بابل با داشتن 9 مرکز خدمات کشاورزی، 48 هزار هکتار جنگل، 475 هکتار اراضی شالیزار، 399 هزار شلتوک و 220 هزار تن برنج سفید، به عنوان یکی از شهرستان های پیشگام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود صنایع تبدیلی چالش حوزه کشاورزی بابل است

نبود صنایع تبدیلی چالش حوزه کشاورزی بابل است