مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 09:002023-06-03سياسي

نگاهی دقیق تر به وضعیت شعر در استان زنجان ضروری است


وضعیت شعر در استان زنجان بطور نسبی خوب است ولی می توان با ایجاد فضایی صمیمی تر و به دور از هرگونه حاشیه بیشتر به این هنر جذاب و لازمه های آن پرداخت.

- ایسنا/زنجان یک شاعر زنجانی گفت: وضعیت شعر در استان زنجان بطور نسبی خوب است ولی می توان با ایجاد فضایی صمیمی تر و به دور از هرگونه حاشیه بیشتر به این هنر جذاب و لازمه های آن پرداخت.

ناصر دوستی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت شعر در استان زنجان و با اشاره به فلسفه شعر، اظهار کرد: شعر عبارت است از کلامی موزون و مُقفّا که دارای معناست ، البته این تعریف از شعر یک تعریف ظاهری است در حالی که شکل ذهنی شعر به نسیان سپرده شده است؛ در واقع می توان شعر را به این صورت تبیین و تشریح کرد که شعر کلامی است موزون که از تلفیق و ترکیب خیال و اندیشه به وجود می آید ولی نباید به این تعریف نیز بسنده کرد.

وی با بیان اینکه تعریف آکادمیک و کلاسیک از شعر را دکتر شفیعی کدکنی به این صورت ارائه داده است که شعر گره خوردگی عاطفه و تخیّل است که زبان و لحنی آهنگین شکل گرفته است ، افزود: برای شناخت واقعی شعر باید جدا از تعریف، تبیین و تشریح آن به بحث در اجزای ترکیب کننده آن پرداخت اجزایی از قبیل محتوا، درون مایه، شکل ظاهری و شکل ذهنی البته صورت های خیال انگیز شاعرانه نیز از مهم ترین عوامل ایجادکننده شکل ذهنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی دقیق تر به وضعیت شعر در استان زنجان ضروری است

نگاهی دقیق تر به وضعیت شعر در استان زنجان ضروری است