مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 22:002023-06-21اجتماعي

رکورد گرما در زابل شکسته شد


رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا هواشناسی سیستان و بلوچستان از رکورد زنی گرما در زابل خبر داد.

- علی ملاشاهی در گفتگو با، افزود: رکورد دمای هوا زابل بعد از 53 سال شکسته شد به طوری که دما در این شهرستان به 51 درجه رسید.

وی ادامه داد: عصر روز 31 خرداد بیشینه دمای شهر زابل به 51 درجه سانتیگراد در فصل بهار رسید که در 53 سال اخیر این درجه دما، بی سابقه بوده است.

وی با بیان این مطلب که بیشترین دمای ثبت شده در زابل مربوط به مرداد 1349 بوده است، ادامه داد: شهرستان زهک با دمای 51 درجه گرم ترین روز خود را از 15 سال گذشته و همچنین میرجاوه با ثبت دمای 48 درجه سانتیگراد گرم ترین روز خود را در 11 سال گذشته در طی این روز تجربه کرد.

ملاشاهی بیان کرد: شهرستان های هامون و هیرمند نیز با ثبت دمای 50 درجه سلسیوس، گرم ترین روز خود را در فصل بهار تجربه کردند.

وی اظهار کرد: دمای شهر زاهدان نیز در 24 ساعت گذشته به 43 درجه سلسیوس رسید که نسبت به 24 ساعت گذشته یک درجه گرم تر شده است.

وی بیان کرد: براساس نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از لحاظ دمایی در نیمه شمالی استان گرمای هوا تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی توصیه کرد: در روزهای آینده با توجه به افزایش محسوس دما از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعد از ظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد گرما در زابل شکسته شد

رکورد گرما در زابل شکسته شد