مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 08:552023-06-10اجتماعي

حفاظت از محیط زیست مستلزم عزمی عمومی


استاندار سمنان در پیامی با تبریک فرا رسیدن هفته محیط زیست خواستار عزم عمومی در راستای حفاظت از محیط زیست شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ضمن تبریک فرارسیدن هفته محیط زیست در پیامی اظهار کرد: نام گذاری شعار هفته محیط زیست امسال تحت عنوان نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی تلنگری بر آسیب های ویرانگری است که مصرف روزافزون پلاستیک بر چرخه طبیعت، حیات وحش و جوامع بشری بر جای می گذارد و با درنوردیدن مرزهای جغرافیایی به یک چالش جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: مصرف بی رویه پلاستیک در ایران در سایه حکمرانی غلط منابع و نبود قوانین بازدارنده برای ممنوعیت مصرف بی رویه پلاستیک، باعث شده تا کمتر نقطه ای در ایران از گزند زباله های پلاستیکی مصون مانده باشد.

استاندار سمنان در این پیام تأکید کرده است: واقعیت این است که در سراسر ایران از بلندای دماوند و سبلان و علم کوه تا سواحل شمال و کرانه های جنوب ایران و از اعماق دره ها و غارها تا دورافتاده ترین نقاط بیابانی و کویری، همه جا سرریز از دورریزهای پلاستیکی است که تا چشم کار می کند، همه جا پخش و پراکنده شده اند.

هاشمی تصریح کرد: هر چند آموزش و ترویج تفکیک و کاهش مصرف و تولید زباله، در کاستن از آثار و عواقب مصرف بی مهابای پلاستیک می تواند بسیار مؤثر باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از محیط زیست مستلزم عزمی عمومی

حفاظت از محیط زیست مستلزم عزمی عمومی