مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 08:202023-06-12اقتصادي

کشت گل محمدی در 30 هکتار از اراضی شهرستان سلطانیه


مدیرعامل شرکت تعاونی مینو دشت اشراق از اختصاص 30 هکتار از اراضی شهرستان سلطانیه به کشت گل محمدی خبر داد و گفت: با توجه به بهره بری بالا و استقبال کشاورزان از کشت گل محمدی 25 تا 30 هکتار از اراضی به این نوع کشت اختصاص یافته است.

- حسین بابایی، مدیرعامل شرکت تعاونی مینو دشت اشراق امروز در گفت وگو با فارس از اختصاص 30 هکتار از اراضی شهرستان سلطانیه به کشت گل محمدی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به بهره بری بالا و استقبال کشاورزان از کشت گل محمدی 25 تا 30 هکتار از اراضی به این نوع کشت اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت تعاونی مینو دشت اشراق با اشاره به اینکه گل محمدی یک نوع گیاه با مقاومت بالا به کم آبی و بی آبی است، ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی و پایین رفتن آب های زیر زمینی در منطقه گشت گل محمدی بسیار مناسب و سود آور است.

وی با بیان اینکه عطر و اسانس گل تولیدی در این منطقه به خاطر شرایط اقلیمی خاص حدود 18 درصد بالاتر از محصولات تولیدی در شهر کاشان است، تصریح کرد: تاجران و گلاب گیران کاشان یکی از مشتریان پر و پا قرص محصولات تولیدی منطقه هستند.

بابایی با اشاره به  اینکه بعد از چهار سال کشت، از هر هکتار می توان 4 تا 6 تن گل محمدی برداشت کرد، افزود: برای فرآوری محصولات تولیدی گل محمدی یک دستگاه گلاب گیری خریداری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گل محمدی در 30 هکتار از اراضی شهرستان سلطانیه

کشت گل محمدی در 30 هکتار از اراضی شهرستان سلطانیه