مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 19:152023-06-17اقتصادي

افزایش صادرات نفت ایران با بازارسازی جدید


افزایش صادرات نفت ایران و رکوردشکنی در این حوزه به دلیل ایجاد تغییر در سیاست بازار نفت و ایجاد یک بازارسازی جدید در دولت سیزدهم بوده است.

- یک کارشناس حوزه انرژی گفت: افزایش صادرات نفت ایران و رکوردشکنی در این حوزه به دلیل ایجاد تغییر در سیاست بازار نفت و ایجاد یک بازارسازی جدید در دولت سیزدهم بوده است.

مهدی هاشم زاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در طول یکسال اخیر با تغییر دولت اتفاق افتاد این بود که دولت بازطراحی را روی تجارت نفت خام خود انجام داد، اظهار کرد: تا قبل از این به یکسری پالایشگاه محدود که در کشورهای مختلف متناسب با نفت ایران بودند صادرات داشتیم و هیچ بازارسازی خاصی برای نفت خام وجود نداشت اما با رویکردهای جدید تغییرات به سمتی رفت که تجارت نفت با یک بازطراحی اساسی مواجه شد.

وی افزود: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تجهیزات و فرایندهای گلوگاهی صنعت پالایشگاهی وجود داشت؛ به همین دلیل باتوجه به اینکه از سال 1390 تحریم شدیم در بحث خودکفایی تجهیزات پالایشگاهی جدی تر ورود کردیم و شرکت های دانش بنیان نیز در این زمینه کمک رسان بودند و موفق به تولید بار اول تجهیزات گلوگاهی شدیم.

این کارشناس حوزه انرژی با بیان اینکه در کارگروه تولید بار اول معاونت علمی بخش اعظمی مربوط به حوزه انرژی می شود، اظهار کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش صادرات نفت ایران با بازارسازی جدید

افزایش صادرات نفت ایران با بازارسازی جدید