مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 10:052023-06-07اقتصادي

چرا دهانه های خروجی آب تالاب بامدژ باز هستند؟


مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ با اشاره به اجرای پروژه بند تأخیری تالاب بامدژ در بالادست تالاب گفت: در فاز سوم این پروژه بر اساس کارهای علمی دو سه دهانه خروجی آب تالاب بسته و دریچه های تنظیمی هم در این تالاب لحاظ می شود.

- احمد فریسات در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تالاب بامدژ اظهار کرد: با توجه به اینکه سال گذشته وضعیت بارندگی نسبت به دو سه سال اخیر بهتر بود، در حال حاضر حدود 60 درصد از وسعت تالاب بامدژ آبگیری شده است.

وی افزود: در حال حاضر معضل کلی تالاب های خوزستان، بحث تامین حق آبه تالاب ها است.

با توجه به اینکه حق آبه تالاب بامدژ از رود شاوور و سد تنظیمی که حدود 5 کیلومتر با تالاب فاصله، تامین می شود و همچنین قرار گرفتن زمین های کشاورزی در بالادست تالاب، بخش عمده حق آبه تالاب صرف آبیاری زمین های کشاورزی می شود.

فریسات عنوان کرد: یکی از مزایای تالاب بامدژ این است که فاضلاب وارد آن نمی شود و آب آن از محل رودخانه شاوور و سد تنظیمی، پساب های کشاوری و سیل های زمستانه تامین می شود.

وی با بیان اینکه طبق روال سال های گذشته، تالاب بامدژ از مهرماه تا اردیبهشت ماه آبگیری می شود، افزود: اما با توجه به وضعیت بارندگی ها، امسال قسمت عمده تالاب سرسبز است در حالی که در خردادماه سال گذشته، قسمت عمده تالاب بامدژ خشک شد و در حال خام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دهانه های خروجی آب تالاب بامدژ باز هستند؟

چرا دهانه های خروجی آب تالاب بامدژ باز هستند؟