مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 20:002023-07-20سياسي

شیرخوارگان حسینی به مهمانی علی اصغر می روند


همایش شیرخوارگان حسینی همایشی است به یاد شش ماهه امام حسین (ع) حضرت علی اصغر (ع) در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود امسال نیز 50 نقطه استان گلستان میزبان برگزاری این همایش است.

- گرگان- همایش شیرخوارگان حسینی همایشی است به یاد شش ماهه امام حسین (ع) حضرت علی اصغر (ع) در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود امسال نیز 50 نقطه استان گلستان میزبان برگزاری این همایش است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- مهین نورافروز: همایش شیرخوارگان حسینی آیین سوگواری به یاد فرزند 6 ماهه امام حسین (ع) که در روز عاشورا به شهادت رسیده برگزار می شود.

این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می شود و مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی بند به رنگ سبز حضور می یابند و شرکت کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین (ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه سرایی می پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می گردانند.

در همین راستا مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) برای برگزاری این آیین تشکیل شده است و مراسم شیرخوارگان حسینی برای نخستین بار در سال 1382 شمسی در تهران برگزار و در سال های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای دیگر از جمله عراق، عربستان، بحرین، کویت، سوریه، لبنان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرخوارگان حسینی به مهمانی علی اصغر می روند

شیرخوارگان حسینی به مهمانی علی اصغر می روند