مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 22:302023-07-19سياسي

ناتو امنیت ساز نیست/کشورهای منطقه از بلوغ سیاسی لازم برای حل مشکلات برخوردارند


معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اعتماد متقابل سیاسی و تحکیم پیوندهای اقتصادی دو عنصر اصلی موفقیت سیاست همسایگی است.

- معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اعتماد متقابل سیاسی و تحکیم پیوندهای اقتصادی دو عنصر اصلی موفقیت سیاست همسایگی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی باقری، معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای برگزاری دور جدید رایزنی های سیاسی با همتای لهستانی خود در ورشو به سر می برد، در دیدار با تعدادی از سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم لهستان تاکید کرد: سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر این که مناسبات سیاسی دوجانبه ایران و همسایگان را در این مقطع ارتقاء داد، بسترساز ثبات و مشوق همکاری های اقتصادی نیز شد.

باقری با اشاره به کارآمدی سیاست راهبردی همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران و در تبیین مولفه های اصلی این سیاست تصریح کرد: اعتماد متقابل سیاسی ، اتکا به ظرفیت های منطقه برای حل و فصل مشکلات ، بهره گیری از ظرفیت های فرامنطقه برای توسعه و پیشرفت و در نهایت تحکیم پیوندهای اقتصادی و به عبارت دیگر، نهادینه سازی همکاری های اقتصادی و ارتقای سرمایه گذاری و توسعه تجارت میان کشورهای منطقه از جمله مهم ترین مولفه های سیاست همسایگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتو امنیت ساز نیست/کشورهای منطقه از بلوغ سیاسی لازم برای حل مشکلات برخوردارند

ناتو امنیت ساز نیست/کشورهای منطقه از بلوغ سیاسی لازم برای حل مشکلات برخوردارند