مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 13:052023-07-12سياسي

تداوم روند رو به رشد سرقت در خراسان شمالی نگران کننده است


بجنورد_ دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: نگرانی از تداوم روند رو به رشد سرقت در استان همچنان وجود دارد و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدجواد ایلالی صبح امروز در ستاد پیشگیری از وقوع سرقت خراسان شمالی که در محل سالن جلسات دادگستری برگزار شد ضمن بیان آمار میزان ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت در استان گفت: جرم سرقت از حیث فراوانی، در ردیف اولین جرایم استان به حساب می آید و طبق بررسی های اولیه به نظر می رسد عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مختلفی از قبیل فقر و بیکاری، اعتیاد و … در بروز آن نقش دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی گفت: در سال 1401، تعداد 3 هزار و 51 فقره پرونده سرقت وارد شعب دادسراها شد که این میزان نسبتِ 13/6 درصد کل جرایم استان را تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: طی سه ماهه اول سال 1402، با ورود 823 فقره پرونده سرقت در شعب دادسراها- معادل 12/23 درصد از کل جرایم خراسان شمالی - نگرانی از تداوم روند رو به رشد سرقت در استان همچنان وجود دارد و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

ایلالی در ادامه با توجه به پیش بینی مجازات های قانونی در خصوص مرتکبین جرایم مرتبط با سرقت از سوی قانون گذار گفت: طبق ماده 662 قانون مجازات اسلامی، هر کس با علم و اطلاع یا با وجود قرائن اطمینان آور به اینکه مال در نتیجه ارتکاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم روند رو به رشد سرقت در خراسان شمالی نگران کننده است

تداوم روند رو به رشد سرقت در خراسان شمالی نگران کننده است