مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 20:152023-06-29سياسي

استقبال ایران از بازگشت عادی روابط با مصر و مراکش


از توسعه مناسبات و بازگشت عادی روابط با کشورهای منطقه و جهان اسلام، از جمله مصر و مراکش نیز استقبال می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در مراسمی که به مناسبت عید سعید قربان با حضور سفرای کشورهای اسلامی مقیم در جمهوری اسلامی ایران در وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار کرد: از جمله اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم توجه ویژه به رابطه با جهان اسلام و کشورهای منطقه است.

وی با ابراز خرسندی از این که که در ماه های اخیر از مسیر دیپلماسی و مذاکره روابط دو کشور عربستان و ایران به حالت طبیعی بازگشت خاطرنشان کرد: از توسعه مناسبات و بازگشت عادی روابط با دیگر کشورهای منطقه و جهانی اسلام، از جمله مصر و مراکش نیز استقبال می کنیم و در این چارچوب نگرانی خود را از بحران و وقوع جنگ داخلی در کشور  سودان اعلام می داریم.

متن سخنرانی دکتر امیرعبداللهیان در جمع سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت عید قربان به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم حضور یکایک خانمهای محترم، آقایان، سفرا، کارداران و روسای محترم نمایندگی های کشورهای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران سلام و خوشامد عرض می کنم.

از فرمایشات بسیار ارزشمندی که جناب آقای احمد قربانف، سفیر محترم کشور دوست و برادر، جمهوری ترکمنستان و شیخ السفرا در جمهوری اسلامی ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال ایران از بازگشت عادی روابط با مصر و مراکش

استقبال ایران از بازگشت عادی روابط با مصر و مراکش