مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 11:352023-07-21سياسي

شیرخوارگان حسینی بر فراز دستان مادر در سوگ طفل کربلا


همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور با حضور مادران و طفلان شیرخوار در فیروزآباد برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، آیین سوگواری به یاد کودکان شهید کربلا در نخستین جمعه ماه محرم در پارک ولیعصر این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی بند به رنگ سبز حضور یافتند و شرکت کنندگان برای حضرت علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین (ع) به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند و گهواره نمادین او را در این  مجالس گرداندند.

در این آیین معنوی مادران فیروزآبادی در حالیکه نوزادان خود را بر دستان و آغوش خود داشتند با بلند کردن آن ها به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) لالایی سردادند و کودکان نیز با بی قراری هایشان با طفل 6 ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.

مداحان شیح حسن صبور، مهرداد میرزاده، روح اله کشاورز و نجف اسکندری در همایش شیرخوارگان حسینی به یاد شهدای دشت نینوا مرثیه سرایی و نوحه خوانی کرده و نوای لالایی به یاد مادر علی اصغر (ع) زمزمه کردند.

سال های سال است که همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می شود و مادران به عشق سرور و سالار حسینی و برای نهادینه شدن فرهنگ حسینی بر فرزندان خود لباس سقا می پوشانند و سربندهای یا علی اصغر(ع)، یا حسین(ع)، یا زینب(س) و یا اب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرخوارگان حسینی بر فراز دستان مادر در سوگ طفل کربلا

شیرخوارگان حسینی بر فراز دستان مادر در سوگ طفل کربلا