مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 16:252023-07-09اقتصادي

گونه جدید گیاهی به همت بانوی محقق سازمان تات ثبت جهانی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، گونه جدید گیاهی با نام «سیلن لولک آبادنسیس» به همت بانوی محقق ارومیه ای این سازمان شناسایی و در زمره گیاهان نادر جهانی ثبت شد.

- به همت بانوی محقق ارومیه ای از محققان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات)، گونه جدید گیاهی شناسایی و در زمره گیاهان نادر جهانی ثبت شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، گونه جدید گیاهی با نام سیلن لولک آبادنسیس به همت بانوی محقق ارومیه ای این سازمان شناسایی و در زمره گیاهان نادر جهانی ثبت شد.

مهناز حیدری ریکان محقق و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و منابع طبیعی و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به این که این گیاه در اجرای پایان نامه دکتری وی شناسایی و به جهان معرفی شده است، گفت: این گیاه نادر در محل رویشگاه مرز مشترک استان های آذربایجان غربی و زنجان شناسایی شد.

وی افزود: در محل رویشگاه این گونه نادر جهانی فقط یک گونه دیده شد و اکنون تنها نمونه این گیاه به عنوان یک سرمایه ملی در هرباریوم مرکزی واقع در موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور نگهداری می شود.

سیدرضا صفوی استادیار پژوهش موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور نیز با اشاره به این که این گیاه جزو 800 نمونه تیپ گیاهی است که توسط گیاه شناسان از سطح کره خاکی برای نخستین بار جمع آوری شده است، گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه جدید گیاهی به همت بانوی محقق سازمان تات ثبت جهانی شد

گونه جدید گیاهی به همت بانوی محقق سازمان تات ثبت جهانی شد