مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 22:052023-07-10اقتصادي

رهاسازی آب سبلان در رودخانه «قره سو»


برای بهره مندی روستاییان برای سیراب کردن مزارع از امروز رهاسازی آب سد سبلان را در رودخانه «قره سو» شاهد هستیم.

- مشگین شهر- سرپرست فرمانداری مشگین شهر گفت: برای بهره مندی روستاییان برای سیراب کردن مزارع از امروز رهاسازی آب سد سبلان را در رودخانه قره سو شاهد هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شهرام محمدی عصر دوشنبه در جریان بازدید از آخرین وضعیت تأمین آب در بخش شرب و زراعی در سد سبلان مشگین شهر اظهار کرد: از امروز و به ظرفیت 10 متر مکعب در ثانیه آب سد سبلان در رودخانه قره سو رهاسازی می شود تا کشاورزان و روستاییان بتوانند از این آب بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: در مجموع در فصل تابستان پنج میلیون متر مکعب آب برای 17 روستا تأمین می شود تا از طریق کانال 38 کیلومتری آب رهاسازی شده به دست روستاییان و کشاورزان برسد.

سرپرست فرمانداری مشگین شهر گفت: در فصل تابستان به دلیل نیاز اهالی این روستاها به آب شرب و کشاورزی این اقدام با هماهنگی آب منطقه ای و جهاد کشاورزی انجام شده و امیدواریم به شکل بهینه و درست مورد استفاده قرار گیرد.

محمدی ضرورت جلوگیری از برداشت های غیرمجاز آب در بخش های مختلف زراعی و باغی را یادآور شد و افزود: با همکاری آبفای شهرستان سعی خواهیم کرد تا جلوی برداشت های غیرمجاز به ویژه برداشت آب از پشت کنتور و دیگر انشعابات غیرمجاز را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی آب سبلان در رودخانه «قره سو»

رهاسازی آب سبلان در رودخانه «قره سو»