مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 18:302023-07-04سياسي

دیوان محاسبات: نظام آمارهای مالی دولت کاملا محقق شده است


با پیگیری های دیوان محاسبات کشور، دستورالعمل نظام آمارهای مالی دولت در سال 1402 در اجرای قانون بودجه در نظام حسابداری بخش عمومی دولت اجرایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، دستورالعمل ارائه وبگاه (کدینگ) استاندارد نظام آمارهای مالی دولت موضوع جز (2) بند ک  تبصره (2) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور که توسط خزانه داری کل کشور، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات ابلاغ شده بود، با پیگیری های دیوان محاسبات کشور اجرایی شد.

این دستورالعمل با هدف ارائه آمارهای مالی دولت، مدیریت حسابداری و گزارشگری مالی و تقسیمات بودجه ای در نظام حسابداری عمومی، قابل رصد بودن مخارج دولتی و ابلاغ مدت اجرای بخش اعتبارات هزینه ای اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تأیید نمایندگان دیوان محاسبات کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده است.

بر اساس این دستورالعمل، کلیه واحدهای گزارشگر باید صورت های مالی خود را بر اساس استانداردهای حسابداری بخش عمومی و منطبق با نظام حسابداری بخش عمومی تهیه و ارائه کنند.

مطابق این دستورالعمل، کلیه دستگاه های اجرایی که به صورت هیأت امنایی اداره می شوند در راستای پاسخگویی عمومی و عملیاتی مکلف به ارسال بر خط اطلاعات بودجه تفصیلی خود به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوان محاسبات: نظام آمارهای مالی دولت کاملا محقق شده است

دیوان محاسبات: نظام آمارهای مالی دولت کاملا محقق شده است