مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 18:002023-06-25پزشكي

تجویز دارو باید اصلاح شود


معاون تحقیقات و فناوری وزیربهداشت گفت: اگر در کشور به دنبال پوشش همگانی سلامت هستیم، باید 10 مورد را اصلاح کنیم که یکی از این موارد فرایند تجویز دارو است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، در نشستی که با عنوان مصرف منطقی دارو با حضور فعالان و متخصصان این عرصه برگزار شد، اظهار داشت: اگر در کشور به دنبال پوشش همگانی سلامت و ارتقای نظام سلامت باشیم، باید 10 مورد را اصلاح کنیم که یکی از این موارد، تجویز منطقی دارو است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه طبق تحقیقات انجام شده و گزارش های سازمان بهداشت جهانیWHO  میانگین داروهای نسخه ای در دنیا بالغ بر 2.

1 صدم است، اظهار داشت: متاسفانه در کشور، میانگین تجویز دارو در یک نسخه عددهای بالاتری را نشان می دهد و در آخرین کنگره ای که در این حوزه برگزار شد اعلام کردند؛ اقلام دارویی در یک نسخه 3.

9 است، در ICU میانگین بالای 15 است که عدد بسیار بالایی به شمار می رود و این در شرایطی است که این آمار مکمل های دارویی و ویتامین ها را شامل نمی شود.

ماموریت مهم داروسازان معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت یادآور شد: بهبود شاخص ها و کاهش هزینه های سلامت یکی از ماموریت های مهم داروسازان است برای کاهش بار بیماری باید القائات را کم کنیم و توص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجویز دارو باید اصلاح شود

تجویز دارو باید اصلاح شود