مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 12:252023-07-11فرهنگي

انتشار رمانی از نجیب محفوظ به قلم مترجم خوزستانی


رمان «ساعتی مانده به پایان زمان» اثر نجیب محفوظ نویسنده صاحب نام و برنده مصری نوبل ادبیات، با ترجمه غزاله نبهانی، مترجم خوزستانی، در نشر عبارت منتشر شده است.

- ایسنا/خوزستان رمان ساعتی مانده به پایان زمان اثر نجیب محفوظ نویسنده صاحب نام و برنده مصری نوبل ادبیات، با ترجمه غزاله نبهانی، مترجم خوزستانی، در نشر عبارت منتشر شده است.

غزاله نبهانی مترجم کتاب ساعتی مانده به پایان زمان ، در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: زیبایی و جذابیت این رمان در سادگی و شفافیت آن است؛ چنانکه خوانشگر این کتاب به صداقت و تفاوت قلم غنی این نویسنده برجسته ادبیات عرب پی خواهد برد.

این مترجم ادبی در توضیح موضوع این رمان بیان کرد: محفوظ در این رمان زندگی خانواده ای مصری از طبقه متوسط جامعه را همگام با تحولات سیاسی مصر در برهه انقلاب سال 1952 افسران آزاد که به رهبری ارتشبد محمد نجیب و جمال عبدالناصر بر علیه فواد دوم که آخرین پادشاه مصر بود را به تصویر می کشد.

وی اضافه کرد: قلم بی تکلف و روان نویسنده مضاف بر تحولات سیاسی مصر و خاورمیانه در آن دوره، جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی و پیامدهای آن به ویژه تاثیر آن بر اقتصاد و معیشت مردم، نگرش و دیدگاه های متفاوت مردم نسبت به سیاست، اقتصاد و همچنین مذهب را از خلال سه نسل خانواده مذکور بیان کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار رمانی از نجیب محفوظ به قلم مترجم خوزستانی

انتشار رمانی از نجیب محفوظ به قلم مترجم خوزستانی