مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 12:152023-07-05پزشكي

شیوع بیماری قارچی در ذخیره گاه زربین/ اراضی هوشمند پایش می شوند


معاون حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به شیوع بیماری قارچی در ذخیره گاه های زربین حسن آباد نقش عوامل بیولوژیکی و غیربیولوژیکی را در کنترل آن موثر دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین میر رجبی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست کارشناسی وضعیت آفات و بیماری ها در جنگل های شمال با بیان اینکه شرایط آب و هوایی در رشد قارچ ها تأثیر زیادی دارد، نقش عوامل بیولوژیکی را از بروز بیماری بین درختان زربین مؤثر دانست و افزود: عوامل غیربیولوژیکی نیز در ایجاد شرایط نامناسب برای درختان زربین و آلودگی به قارچ مؤثر هستند.

وی به راه های مبارزه با قارچ درختان زربین اشاره و اضافه کرد: استفاده از محصولات شیمیایی، استفاده از روش های طبیعی و حفظ شرایط بهداشتی از جمله روش ها برای کنترل بیماری های قارچی درختان زربین است.

وی استفاده از قارچ های مفید به عنوان رقیب قارچ های زربین، بهره گیری از باکتری های مفید و اصلاح شرایط خاک را در کاهش شمار قارچ های زربین مؤثر خواند و گفت: مبارزه با قارچ زربین روش طولانی است و با بهره گیری از روش های فیزیکی در این زمینه تأثیر دارد.

معاون حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه نقطه ضعف در منابع طبیعی عدم پایش است، افزود: در سازمان دنبال موتور هوشمندی برای پایش آفات و حریق در جنگل ها هستیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بیماری قارچی در ذخیره گاه زربین/ اراضی هوشمند پایش می شوند

شیوع بیماری قارچی در ذخیره گاه زربین/ اراضی هوشمند پایش می شوند