مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 21:002023-07-02پزشكي

سالانه 20 هزار نفر در اصفهان دچار حیوان گزیدگی می شوند


مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  گفت: سالانه 20 هزار نفر در اصفهان دچار حیوان گزیدگی می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا فدایی عصر یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت بیماری های مشترک انسان و دام برگزار شد، اظهار داشت: افرادی که بدنبال گاز گرفتن سگ چه سگ خانگی یا ولگرد دچار هاری می شوند باید در همان ساعات اولیه به مراکز مربوطه مراجعه و واکسینه شوند چون علائم هاری نهفته است.

وی بیان داشت: در اکثر موارد مردم با این تفکر که سگ و گربه خانگی است و تمام مسائل بهداشتی رعایت شده است بهنگام گاز گرفتن سگ خانگی یا پنجه گرفتن گربه ساده می گذرند و از رفتن پیش پزشک و واکسینه شدن ساده می گذرند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیری باعث شده سالانه از مرگ بیش از 3 هزار نفر جلوگیری شود، ادامه داد: تاکنون 14 هزار سگ واکسینه شدند.

وی ادامه داد: بررسی های اداره دامپزشکی حاکیست که حدود 25 درصد از حیوانات در این موارد به بیماری هاری مبتلا بوده اند، اظهار داشت: با این وجود، بدلیل دیوار دفاعی محکم و اطلاع رسانی لازم در استان، در 20 سال گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری هاری انسانی در اصفهان نداشته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 20 هزار نفر در اصفهان دچار حیوان گزیدگی می شوند

سالانه 20 هزار نفر در اصفهان دچار حیوان گزیدگی می شوند