مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 09:102023-06-30سياسي

چرا شورای نگهبان تناسبی شدن را تایید و مجمع آن را رد کرد؟


رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس توضیحاتی درباره ایرادات هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام به تناسبی شدن انتخابات تهران داد.

- محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اصرار مجدد مجلس بر برگزاری انتخابات تناسبی در تهران، اظهار داشت: ما معتقدیم که زیرساخت های برگزاری انتخابات تناسبی در تهران فراهم است.

وی با اشاره به مهم ترین ایراداتی که هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه برگزاری انتخابات تناسبی در تهران گرفته است، گفت: آنان می گویند این مصوبه باعث ایجاد تبعیض می شود، چرا که بر اساس آن صرفاً انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران با نظام انتخاباتی تناسبی برگزار می شود و در سایر نقاط کشور الگوی نظام انتخاباتی حداکثری است و باید نظام انتخاباتی در کل کشور یکسان باشد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: همچنین گفته می شود که بر اساس مدل تناسبی انتخابات، شایسته گزینی محقق نمی شود.

نظر آنان این است که فردی که بیشترین رأی را می آورد، باید به مجلس راه یابد اما در مدل تناسبی ممکن است فردی آرای خوبی هم کسب نکند اما چون لیست وی درصدی از آرا را آورده، به مجلس راه یابد.

جوکار بیان کرد: هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام بر این باور است که بر اساس مدل تناسبی انتخابات ممکن است یک لیست 20 درص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا شورای نگهبان تناسبی شدن را تایید و مجمع آن را رد کرد؟

چرا شورای نگهبان تناسبی شدن را تایید و مجمع آن را رد کرد؟