مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 15:502023-07-20سياسي

ترکمنستان خواهان گسترش تعاملات آسیای مرکزی و حوزه خلیج فارس


رییس جمهور ترکمنستان در نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و شورای همکاری خلیج فارس پیشنهاداتی در مورد ایجاد کمیته حمل و نقل، اتاق بازرگانی و بستر جدیدی برای تعامل با نام «گفت وگوی فرهنگی» را مطرح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شرکت و سخنرانی کرد.

بردی محمداف خاطرنشان کرد: امروز یک وضعیت پیچیده سیاسی بین المللی در مناطق مختلف در حال شکل گیری است و وضعیت مشابهی در مناطق مجاور کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مشاهده می شود.

بنابر سخنان رییس جمهور ترکمنستان این شرایط مستلزم تجمیع تلاش ها و پاسخ مناسب به چالش ها و تهدیدات جهانی است.

در این راستا، رییس جمهور ترکمنستان ایجاد یک سازوکار دائمی – کنفرانس وزیران امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی و شورای همکاری خلیج فارس را مصلحت دانست.

بردی محمداف در کنار تعامل در زمینه مسائل سیاسی، از جمله وظایف فوری بر تشدید  مشارکت تجاری و اقتصادی که در آن حمل و نقل، انرژی، سرمایه گذاری و تجارت در اولویت هستند، تاکید کرد.

وی افزود: برای ایجاد همکاری در این زمینه ها، به نظر می رسد ایجاد کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی جدید، یک زیرساخت لجستیکی پایدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکمنستان خواهان گسترش تعاملات آسیای مرکزی و حوزه خلیج فارس

ترکمنستان خواهان گسترش تعاملات آسیای مرکزی و حوزه خلیج فارس