مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 10:502023-07-02فرهنگي

پیکر فریماه فرجامی از خانه هنرمندان ایران بدرقه می شود


مراسم بدرقه پیکر فریماه فرجامی، بازیگر ارزنده سینما و تئاتر، سه شنبه 13 تیرماه ساعت 9:30 مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، زنده یاد فرجامی در فیلم های ماندگاری همچون پرده آخر، مادر، اجاره نشین ها، تیغ و ابریشم، سرب، خط قرمز، نرگس و … ایفای نقش کرد و از مهمترین بازیگران دهه های 60 و 70 بود.

زنده یاد فرجامی یک بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین نقش اول زن برای فیلم پرده آخر از نهمین دوره جشنوارهٔ فیلم فجر شد و در سال 67 دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم سرب دریافت کرد.

این هنرمند، 9 تیر ماه در سن 71 سالگی دارفانی را وداع گفت.

مراسم بدرقه پیکر او توسط خانه هنرمندان ایران و خانه سینما برگزار خواهد شد و سپس به قطعه هنرمندان منتقل می شود تا در کنار بازیگر فقید، مهین شهابی آرام گیرد.

فریماه فرجامی متولد سال 1331 از چهره های مشهور سینمای ایران در دهه های 60 و 70 بود که از سال ها قبل از بازیگری دور شده بود و آخرین حضورش روی پرده سینما به نقشی در فیلم لامینور داریوش مهرجویی در سال 1398 برمی گشت.

فریماه فرجامی در 18 اردیبهشت سال 1331 در تهران به دنیا آمد و در سال 1356 از دانشگاه دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک دانش آموخته  کارشناسی شد و در همان سال در مرکز مطالعات و هماهنگی فرهنگی شور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیکر فریماه فرجامی از خانه هنرمندان ایران بدرقه می شود

پیکر فریماه فرجامی از خانه هنرمندان ایران بدرقه می شود