مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 15:452023-07-11سياسي

اصالت عزاداری و رسم سقایی در همدان حفظ شود


 اصالت عزاداری و رسم سقایی در همدان حفظ شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگزاری مهر، مسلم مخفی ظهر امروز در ستاد شئون فرهنگی و اربعین حسینی شهرستان همدان اظهار کرد: آیین های باشکوه عزاداری به فراخور فرهنگ و شیوه های مرسوم هر منطقه و استان متفاوت است که جلوه های خاص و معنا داری را از حرکت عاشورا و قیام سالار شهیدان به تصویر می کشد.

وی افزود: آیین سقایی همدان از جمله آیین های مختص همدان و قابل توجه بوده و مسئله حفظ اصالت عزاداری بسیار مهم است که در برخی از نقاط کشور بخوبی این موضوع مورد توجه قرار گرفته و عزاداری ها در این استان ها شاخص شده است.

فرماندار همدان با اشاره به محتوا و انجام برنامه های اثرگذار در برابر هجمه های دشمن در ایام محرم گفت: شایسته است امسال موضوع عفاف و حجاب و معرفی شخصیت حضرت زینب (س) به عنوان الگوی برجسته زن در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مخفی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی به دنبال دین گریزی و سست کردن اعتقادات و ارزشهای اسلامی در فرزندان ما هستند که باید در مقابل آن با بهره گیری از ظرفیت اساتید حوزه و مراسم های مذهبی به تبیین آموزه های دینی، تعمیق اعتقادات و بصیرت افزایی بپردازیم.

مخفی با بیان اینکه فعالیت برخی از واحدهای صنفی در روز عاشورا و تاسوعا شایسته دارالمومنین همدان نیست، بیان کرد: برخی از واحدهای صن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصالت عزاداری و رسم سقایی در همدان حفظ شود

اصالت عزاداری و رسم سقایی در همدان حفظ شود