مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 09:102023-07-20سياسي

ضرورت پاسداری از فرهنگ بومی برابر خرده فرهنگ های وارداتی


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به آسیب های ناشی از خرده فرهنگ های وارداتی به این استان بر لزوم ترویج آیین های بومی و محلی برای پاسداری از فرهنگ کهن دیار علویان تاکید کرد.

- ایسنا/مازندران معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به آسیب های ناشی از خرده فرهنگ های وارداتی به این استان بر لزوم ترویج آیین های بومی و محلی برای پاسداری از فرهنگ کهن دیار علویان تاکید کرد.

روح الله سلگی امروز 29 تیرماه در جلسه کارگروه فرهنگی مازندران گفت: به علت کم توجهی به فرهنگ بومی و محلی و اختلاط آن با خرده فرهنگ های وارداتی ناشی از هجوم انبوه گردشگران به مازندران طی سالیان گذشته آسیب های جدی به این استان وارد شده است.

وی نفوذ فرهنگ وارداتی برای تغییر سبک زندگی در مازندران را از مشکلات اساسی دانست و افزود: طبقه متوسط شهری در مازندران ازاین هجمه فرهنگی تاثیر و آسیب جدی دیده است.

این مسئول لزوم توجه به آیین های فرهنگی دیار علویان مانند کشتی لوچو را راهکار فرهنگی در مواجهه با فرهنگ های وارداتی دانست و یادآور شد: پرداختن به سنت ها و آیین های بومی و محلی موجب نشاط اجتماعی و انسجام اقوام مازنی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت پاسداری از فرهنگ بومی برابر خرده فرهنگ های وارداتی

ضرورت پاسداری از فرهنگ بومی برابر خرده فرهنگ های وارداتی