مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 11:452023-06-27بين الملل

آمریکا بودجه دانشگاه های اسراییلی کرانه باختری را قطع می کند


ایالات متحده در تازه ترین اقدام خود در راستای عدم اعتباردهی به اشغال خاک فلسطینیان، اعلام کرد که حمایت مالی خود را از تحقیقات علمی موسسات اسراییلی در کرانه باختری قطع می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که به تازگی دستورالعملی به موسسات دولتی آمریکا ابلاغ شده که تعامل دوجانبه علمی و فناوری با اسراییل در مناطق جغرافیایی که بعد از 1967 به تصرف رژیم صهیونیستی درآمده و هنوز درباره وضعیت نهایی آن ها تصمیم گیری نشده را در تناقض با سیاست خارجه ایالات متحده می داند.

این تصمیم دولت جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا حرکت در جهت عکس سیاست دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق این کشور در قبال تل آویو است.

در سطح بین الملل این باور و اعتقاد وجود دارد که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه 1967 کرانه باختری را اشغال کرده اما ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود با این گزاره مخالفت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه ایالات متحده ارزش والایی برای همکاری علمی و فناوری با اسراییل قائل است، تصریح کرد که محدودیت تامین مالی تحقیقات علمی در کرانه باختری در راستای سیاست دیرینه آمریکاست که به چند دهه قبل بازمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا بودجه دانشگاه های اسراییلی کرانه باختری را قطع می کند

آمریکا بودجه دانشگاه های اسراییلی کرانه باختری را قطع می کند