مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 11:402023-06-25اقتصادي

اولتیماتوم به سازنده پالایشگاه پلاسما/ شرط سازمان انتقال خون


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، به تشریح برنامه ها و سیاست های سازمان در مسیر تأمین خون و فرآورده های خونی در کشور پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مصطفی جمالی، روز یکشنبه 4 تیر 1402، در نشست خبری که در سالن کنفرانس سازمان انتقال خون برگزار شد، در ابتدا به انجام آزمایش NAT اشاره کرد و گفت: با انجام این آزمایش، شاهد کاهش دوران پنجره ای و افزایش سلامت خون و فرآورده های خونی خواهیم بود وی افزود: انجام آزمایش NAT در کشورهای همجوار ایران انجام می شود و به زودی شاهد انجام این آزمایش در کشور خواهیم بود.

جمالی ادامه داد: با انجام این آزمایش، امنیت خون بالا می رود.

وی به مزیت های کیسه خون فیلتردار اشاره کرد و گفت: با این نوع کیسه های خون فیلتردار، شاهد کاهش هزینه در بیماران جراحی قلب، کاهش مرگ و میر در جراحی های قلب، کاهش هزینه های بیمارستانی و کاهش مصرف آنتی بیوتیک خواهیم بود.

جمالی افزود: کاهش مدت زمان بستری نوزادان در NICU، از مزایای کیسه های خون فیلتردار است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران به تمرکز زدایی آزمایشات غربالگری اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان امسال، صد درصد استان ها از این مزیت برخوردار حواهند شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 20 مرکز انتقال خون مجهز به دستگاه های تمام اتوماتیک بودند، گفت: در سال جاری، 31 مرکز انتقال خون ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولتیماتوم به سازنده پالایشگاه پلاسما/ شرط سازمان انتقال خون

اولتیماتوم به سازنده پالایشگاه پلاسما/ شرط سازمان انتقال خون