مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 16:352023-07-07اقتصادي

اینفلوئنسرها چقدر مالیات پرداخت می کنند؟


سازمان امور مالیاتی کشور، مالیات 123 نفر از شاخ های مجازی (اینفلوئنسرها) را معادل 17 میلیارد تومان یعنی متوسط 130 میلیون تومان اعلام کرده است در حالی که تعرفه تبلیغاتی آنان برای هر استوری حدود 5 تا 150 میلیون تومان است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: نمایندگان مجلس شورای بندی را در قانون بودجه سال 99 تصویب کردند که بر اساس آن، درآمدهای کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده در رسانه های کاربرمحور (مانند اینستاگرام و تلگرام) از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.

همچنین طبق بند ذ قانون بودجه سال 1400 در خصوص مالیات فعالیت های اینستاگرامی آمده است که درآمدهای کاربران دارای 500 هزار دنبال کننده در رسانه های کاربرمحور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.

سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف 2 ماه از لازم الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه ای رسانه های کاربرمحور از محل تبلیغات را تهیه و به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی برساند.

اینفلوئنسرها یا بلاگرهای ایرانی برای تبلیغات یا هر استوری حدوداً بین 5 تا 150 میلیون تومان دریافت و با درآمدهای میلیاردی از پرداخت مالیات فرار می کنند، این در حالی است که کارمندان، کارگران و اصناف کشور مالیات پرداخت می کنند؛ در همین ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینفلوئنسرها چقدر مالیات پرداخت می کنند؟

اینفلوئنسرها چقدر مالیات پرداخت می کنند؟