مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 11:062023-06-24پزشكي

زنده شدن امید بیماران نیازمند به پیوند با اختراع دستگاهی در شیراز+فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مصرف نکردن به موقع دارو یا جابجا شدن برنامه غذایی یکی از مشکلاتی است که یکی از بیماران نیازمند به پیوند سالهاست با ان دست و پنجه نرم می کند یا افرادی که سالهاست در انتظار پیوند عضو مانده اند و به امید روزهای بهتر زندگی را سپری می کنند.

تا اینکه این روزها پزشکان شیرازی از شیوه جدیدی در پیوند اعضا خبر دادند که به انتظار برای زنده ماندن بیماران پایان می دهد.

چراکه با این روش همه می توانند اهدا کننده عضو باشند، همه آنهایی که به مرگ معمولی فوت می کنند.

  دکتر ملک حسینی، پدر پیوند ایران شرایط اهدای عضو با مرگ معمولی را داشتن سن زیر 60 سال، نداشتن بیماری بدخیم و نداشتن عفونت در بدن عنوان می کند.

در شیوه جدید، پزشکان کمتر از نیم ساعت فرصت دارند فردی را که فوت کرده به دستگاه برون پیکری وصل کنند تا قلب و کلیه را فعال نگه دارد.

در این شیوه جدید کار سخت تر است؛ چراکه زمان کمتر است و سرعت عمل بیشتر در حالی که در مرگ مغزی از زمانی که مرگ اعلام می شود تا زمانی که پیوند انجام می شود حدود 6 ساعت زمان وجود دارد در حالی که در مرگ معمولی در کمتر از یک ساعت پس از فوت اقدامات لازم باید انجام شود.

دکتر ملک حسینی می گوید: اگر این دستگاه برای بیمارستان های فارس خریداری شود این پیوند به سرعت در شیراز آغاز می شود، این دستگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنده شدن امید بیماران نیازمند به پیوند با اختراع دستگاهی در شیراز+فیلم

زنده شدن امید بیماران نیازمند به پیوند با اختراع دستگاهی در شیراز+فیلم