مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 16:002023-07-06سياسي

هوش مصنوعی برای کشور فرصت است


معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تمجید از ورود حوزه علمیه به موضوع هوش مصنوعی گفت: نباید نگاه تهدیدی به هوش مصنوعی داشت و باید آن را فرصتی برای کشور دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، روح الله دهقانی فیروزآبادی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: در طی 100 سال اخیر پیشرفت ها در عرصه فناوری بسیار چشمگیر بوده است و به همین دلیل حجم تولیدات نیز بسیار زیاد شده و ابزارهایی برای ذخیره سازی اطلاعات نیز گسترش یافته و قوی تر شده است.

دهقانی فیروزآبادی بیان داشت: انسان که روزگاری در راستای به دست آوردن علم تلاش های فراوانی در عرصه مشاهده گری انجام داده است، هم اکنون با انبوهی از اطلاعات مواجه است.

معاون رییس جمهور عنوان داشت: امروز هوش مصنوعی با استفاده از داده های بسیاری که در ذخیره سازها وجود دارند به ابزار تولید کننده مبدل شده اند.

وی با بیان اینکه با پیشرفت های بسیاری که در عرصه هوش مصنوعی صورت گرفته، طی 5 سال آینده حتی طراحی های تکنولوژی از طریق هوش مصنوعی صورت می گیرد افزود: هوش مصنوعی در واقع امروز تولید کننده فکر است.

وی ابراز داشت: حوزه علمیه این دور اندیشی را داشته که در عرصه فقاهت و اجتهاد با استفاده از ابزار هوش مصنوعی اقداماتی صورت دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی برای کشور فرصت است

هوش مصنوعی برای کشور فرصت است