مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 11:202023-07-15اجتماعي

نداشتن خواب زمستانی مهمترین ویژگی خرس سیاه بلوچی


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیکشهر گفت: خرس سیاه بلوچی از جمله حیوانات منزوی و شبگرد است و به همین خاطر می توان علت رنگ سیاه آنرا فهمید، - ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیکشهر گفت: خرس سیاه بلوچی از جمله حیوانات منزوی و شبگرد است و به همین خاطر می توان علت رنگ سیاه آنرا فهمید، با آنکه خرس سیاه آسیایی از آرام ترین گونه های خرس در میان پستانداران است، اما این گونه نسبت به انسان بسیار پرخاشگر است، در نتیجه بهتر است که هیچ گاه نزدیک این حیوان نشوید.

برخلاف تصورات عمومی که همه فکر می کنند تمام خرس ها، خواب زمستانی دارند، این نوع خرس در زمستان نمی خوابد و 25 سال نیز عمر می کند.

خدامراد جهانتیغ در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار داشت: حالت تهاجمی خرس سیاه بلوچی از گونه قهوه ای بیشتر بوده و نداشتن خواب زمستانی از ویژگی های آن است، که معمولاً در اواخر تابستان جفت گیری می کند و پس از حدود هفت ماه 2 توله می زاید، چشم های بچه خرس بعد از یک هفته باز می شود، دوره شیرخواری آن سه ماه و نیم طول کشیده و تا 2 یا سه سالگی با مادر می ماند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات مادر با 2 سری بچه خرس مشاهده می شود، اظهارکرد: طول عمر آن حدود 25 تا 35 سال است و علاوه بر مواد گیاهی، از حیوانات و حشرات، مهره داران کوچک، نوزاد پستاندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نداشتن خواب زمستانی مهمترین ویژگی خرس سیاه بلوچی

نداشتن خواب زمستانی مهمترین ویژگی خرس سیاه بلوچی