مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 09:502023-07-18اقتصادي

انسداد چاه های غیرمجاز در استان زنجان


برداشت های غیرمجاز از دشت زنجان موجب افت شدید منابع آب زیرزمینی تا یک و نیم متر شده و منطقه را در معرض خشکسالی قرار داده است.

  - ایسنا/زنجان برداشت های غیرمجاز از دشت زنجان موجب افت شدید منابع آب زیرزمینی تا یک و نیم متر شده و منطقه را در معرض خشکسالی قرار داده است.

  از ابتدای سال، 11 حلقه چاه غیرمجاز آب و یک حلقه گودال غیرمجاز آب در روستاهای گوزلدره، کردناب و سلمان کندی شهرستان سلطانیه پر و مسلوب المنفعه شد که با انسداد چاه های مذکور سالانه 200 هزار مترمکعب در مصارف آب زیرزمینی منطقه صرفه جویی حاصل خواهد شد.

همچنین در راستای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و انجام رسالت این امور با حکم قضایی صادره از دادگستری استان 7 حلقه چاه غیرمجاز در اراضی روستای اژدهاتو از توابع شهرستان زنجان با همکاری نیروی انتظامی شهرستان پر و مسلوب المنفعه شد که با انسداد این چاه های غیرمجاز 60 هزار مترمکعب در سال در منابع آب زیرزمینی منطقه صرفه جویی می شود.

طبق اعلام مسئولان آب منطقه ای استان زنجان، در تیرماه سال جاری با همکاری گروه گشت و ‏بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی، 3 حلقه چاه غیرمجاز در مجموع به عمق حدود 190 متر و آب دهی حدود 25 لیتر در ‏ثانیه، پر و مسدود شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انسداد چاه های غیرمجاز در استان زنجان

انسداد چاه های غیرمجاز در استان زنجان