مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 15:452023-07-05سياسي

امکان بازنشستگی با 20 سال سابقه / حذف شرط سنی مشاغل سخت و زیان آور در برنامه هفتم


در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص مشاغل سخت و زیان آور ، محدودیت سقف سنی برای متقاضیان بازنشستگی را از لایحه برنامه هفتم توسعه برداشتیم و با 20سال سابقه امکان بازنشستگی فراهم است.

- در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص مشاغل سخت و زیان آور ، محدودیت سقف سنی برای متقاضیان بازنشستگی را از لایحه برنامه هفتم توسعه برداشتیم و با 20سال سابقه امکان بازنشستگی فراهم است.

طبق لایحه برنامه هفتم توسعه، حداقل سن لازم برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور برای زنان 45 و مردان 50 سال بود که این شرط در کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری آنلاین، پس از انتشار لایحه برنامه هفتم توسعه, حداقل سن لازم برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور برای زنان 45 و مردان 50سال تعیین شد و این مسئله موجبات دلخوری بخش زیادی از جامعه کارگری را به همراه داشت.

  حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری معتقد است در صورت تصویب این لایحه، مفهوم سخت و زیان آوری در عمل از میان می رود.

  وی در این باره گفته بود: تغییرات برخی قوانین کار و بازنشستگی، به جای اینکه در قالب قوانین مربوطه صورت بگیرند، در ذیل برنامه هفتم توسعه دیده شده اند.

تدوین کنندگان این برنامه نیز بعضی مطالب را در حالت کلی بیان کرده اند و وارد جزییات نشده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان بازنشستگی با 20 سال سابقه / حذف شرط سنی مشاغل سخت و زیان آور در برنامه هفتم

امکان بازنشستگی با 20 سال سابقه / حذف شرط سنی مشاغل سخت و زیان آور در برنامه هفتم