مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 15:302023-06-26سياسي

«امام باقر (ع)» بنیان گذار انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی بود


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: معرفت شناسی امام باقر(ع) به این است که ما بدانیم وجود نازنین حضرتش توانست زمینه را برای ایجاد یک انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی به وجود بیاورد.

- مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: معرفت شناسی امام باقر(ع) به این است که ما بدانیم وجود نازنین حضرتش توانست زمینه را برای ایجاد یک انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی به وجود بیاورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله سید احمد علم الهدی در سخنرانی به مناسبت فرارسیدن ظهر شهادت امام باقر (ع) که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تشریح ابعاد و ضرورت های معرفت شناسی اهل بیت (ع) اظهار کرد: معرفت شناسی امام باقر (ع) به این است که ما بدانیم وجود نازنین حضرتش توانست زمینه را برای ایجاد یک انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی به وجود بیاورد.

دامنه این انقلاب فرهنگی و علمی نیز از زمانه خود امام فراتر رفت و امامان پس از حضرت توانستند پایه های این نهضت علمی و فرهنگی را نهادینه و تثبیت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی فزود: با این حال، یکی از سؤالاتی که مطرح می شود آن است که چرا امام باقر (ع) در زمانه خود انقلاب سیاسی برپا نکرد تا مسیر رهبری امت را در مسیر ولایت و امامت هضم کند و این همه مظالم بنی امیه و بنی عباس بر سرنوشت امت حاکم نشود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«امام باقر (ع)» بنیان گذار انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی بود

«امام باقر (ع)» بنیان گذار انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی بود