مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 16:402023-06-25اقتصادي

محلات عشایر کوه اسفجیر از نعمت آب شرب برخوردار شدند


طرح انتقال آب شرب به محلات عشایر کوه اسفجیر به نام «شهید محمدصادق امیری قاچکانلو چادرنشین» بااعتبار یک میلیارد و 550 میلیون تومان وارد فاز بهره برداری و اجرایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، پروژه طرح انتقال آب شرب به محلات عشایر چشمه سیرو و شاه کاسه کوه اسفجیر به نام شهید محمدصادق امیری قاچکانلو چادرنشین که در مرز دو استان خراسان رضوی و شمالی واقع است با اعتبار یک میلیارد و 550 میلیون تومان ظهر امروز وارد فاز بهره برداری و اجرایی شد.

این پروژه در فاز یک، شامل 6 هزار و 450 متر خط انتقال آب شرب بوده که 2 باب مخزن بتنی در آن اجرا و دارای 10 باب حوضچه شیرآلات هست و اعتبار آن از محل بند (هـ) تبصره 4 صندوق توسعه ملی اسلامی تأمین شده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی در حاشیه افتتاح این پروژه با اشاره به این که 10 درصد عشایر این استان در قوچان حضور دارند، گفت: اصلی ترین عشایر در این شهرستان وجود دارد چون اصالت عشایر را در بحث کوچ و کوچ روی به خارج استان و منطقه مراوه تپه و قشلاق به مناطق سرخس و کلات حفظ کرده اند.

محمدحسین جعفری بابیان این مطلب که هفت طایفه بزرگ عشایر این شهرستان 130 هزار رأس واحد دامی را در اختیار دارند، افزود: از یک هزار و 500 پنل خورشیدی توزیع شده میان عشایر خراسان رضوی، 286 پنل به عشایر قوچان اختصاص یافت و 9 میلیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محلات عشایر کوه اسفجیر از نعمت آب شرب برخوردار شدند

محلات عشایر کوه اسفجیر از نعمت آب شرب برخوردار شدند