مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 11:452023-07-03پزشكي

برنامه یکپارچه مراقبت و کنترل بیماری های غیر واگیر اجرا می شود


رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برنامه جامع و یکپارچه در حوزه مراقبت و کنترل بیماری های غیر واگیر در دانشگاه علوم پزشکی گلستان اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سعید گل فیروزی، صبح دوشنبه در نشست تخصصی اجرای برنامه جامع و یکپارچه در حوزه مراقبت و کنترل بیماری های غیر واگیر گفت: یکی از برنامه های تحول آفرینی که از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی گلستان واگذار شده است، اجرای برنامه جامع و یکپارچه در حوزه مراقبت و کنترل بیمارهای غیر واگیر شامل دیابت، فشار خون، چربی خون، بیماری های قلبی عروقی و همچنین سکته های مغزی و سایر موارد است.

وی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در کشور و استان گلستان را بیماری های قلبی و عروقی دانست و افزود: با اجرای این برنامه تبدیل به نقطه کانونی و مرکز بررسی این بیماری ها و تولید علم در سطح کشور خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص راه اندازی مرکز ذخیره داده های وزارت بهداشت در استان گلستان، گفت: اکنون علاوه بر تهران چند مرکز دیگر هم در حال بررسی است تا این مراکز ذخیره داده ها رو داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت هایی که در اداره کل فناوری اطلاعات وجود دارد و با حمایت های خوبی که استاندار در این موضوع از ما داشته اند در حال بررسی این موضوع هستیم که ما هم به یکی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه یکپارچه مراقبت و کنترل بیماری های غیر واگیر اجرا می شود

برنامه یکپارچه مراقبت و کنترل بیماری های غیر واگیر اجرا می شود