مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 09:052023-07-04فناوري

فریب کلاهبرداران سایبری در فروش سوالات کنکور را نخورید


مجرمین سایبری با تبلیغات گسترده دروغین مبنی بر فروش سوالات مرحله دوم کنکور 1402 و تضمین صددرصدی قبولی در آزمون، - در کمین سرمایه متقاضیان هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سرهنگ مهدی قاسمی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با نزدیک شده به زمان برگزاری مرحله دوم کنکور سال جاری، همانند سال های گذشته البته به صورت کمرنگ تری شاهد شکل گیری تبلیغات دروغین فروش سوالات اصلی کنکور در بستر اینترنت خصوصاً شبکه های اجتماعی و پیام رسان های غیربومی هستیم.

وی ادامه داد: مجرمین سایبری با مانیتورینگ فضای رسانه ای کشور و بر حسب مراجعات کاربران به اینترنت و رسانه و پیش بینی نیازمندی آنها اقدام به طراحی یک پلتفرم مجرمانه کرده و با راه اندازی کانال ها و صفحاتی در اینترنت و شبکه های اجتماعی و بعضاً با سو استفاده از نام و اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصاً مؤسسات آموزشی معتبر کشوری، با ادعای در اختیار داشتن سوالات کنکور پیش رو، مبالغ مختلف حتی چند ده میلیون تومانی را از متقاضیان دریافت و کلاهبرداری می نمایند.

رییس پلیس فتای استان بوشهر تصریح کرد: تحلیل وضعیت سالیان اخیر چند نکته اساسی را ثابت و محرز کرده است که تا کنون به هیچ عنوان سوالات کنکورها قبل از زمان برگزاری و آغاز کنکور، بیرون نیامده و افشا نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فریب کلاهبرداران سایبری در فروش سوالات کنکور را نخورید

فریب کلاهبرداران سایبری در فروش سوالات کنکور را نخورید