مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 23:302023-07-04اجتماعي

740 هزار هکتار از جنگل ها و مراتع چهارمحال و بختیاری مستعد آتش سوزی است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون 740 هزار هکتار از وسعت استان شامل جنگل ها و مراتع متراکم و نیمه متراکم با تراکم پوشش بیش از 25 درصد در شرایط بحرانی آتش سوزی قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، خسرو کیانی روز دوشنبه در آیین اهدای تجهیزات اطفای حریق به ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی استان گفت: این تجهیزات از محل اعتبارات مدیریت بحران تهیه شده و در بین شهرستان های استان توزیع خواهد شد.

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: این تجهیزات، شامل 26 دستگاه دمنده و آتش بُر است که برای تجهیز مناطق پرخطر استان تهیه شده است تا در زمان بحران در حداقل زمان ممکن آتش سوزی اطفا و از بروز خسارت سنگین جلوگیری شود.

اصغر احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه هم اکنون یک میلیون و 345 هزار هکتار مساحت استان عرصه جنگلی و مرتعی و منابع طبیعی و ملی است، گفت: هم اکنون در هر شهرستان پنج دستگاه دمنده اطفای حریق موجود است که در زمان بروز حوادث آتش سوزی از این وسایل و تجهیزات استفاده شود.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی استان در سال جاری و رشد زیر آشکوب جنگل افزود: افزایش ضریب حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و محی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

740 هزار هکتار از جنگل ها و مراتع چهارمحال و بختیاری مستعد آتش سوزی است

740 هزار هکتار از جنگل ها و مراتع چهارمحال و بختیاری مستعد آتش سوزی است