مبلغ باید نسبت به مبانی فکری و اعتقادی خود شناخت کافی داشته باشدوقتی که نیرویی در یک جبهه قرار می گیرد؛ برای هجوم به دشمن، نیازمند شناخت کافی تجهیزات، تعداد نفرات، شرایط منطقه و …طرف مقابل است و در جنگ نرم شناخت مبانی فکری مقابل و آرا و افکار آن مهم است. - به بررسی بیشتر این مسئله خواهیم پرداخت: در جهان امروز به واسطه رسانه ها و سرعت نشر اطلاعات، گروه ها و افرادی که نسبت به یک موضوع اعتقادی یا فرهنگی و سیاسی سوال، اشکال یا شبهه دارند به راحتی آن را در فضای عمومی منتشر می کنند. و کمتر کسی در جستجوی پاسخ است و یا به پاسخ های آنها توجه می کند. از طرفی، مبلغین دینی در این سال ها عموماً در حالت تدافعی بودند و صرفاً دغدغه پاسخ به شبهات را داشتند. حالت تدافعی در هر جبهه یا فعالیت یا گفتگویی، توان و نیروی بالایی از مدافع می برد. مهاجم با شناخت درست و نسبتاً دقیقِ طرف مقابل و بعضاً با حرف ها و شبهه های پراکنده و پی درپی به طرف مقابل خود فرصت پاسخگویی و دفاع به طور کافی نمی دهد. درواقع هجوم در آرا و افکار و ایجاد سوال و اشکال نسبت به پاسخگویی و دفاع از عقیده یا نظر آسان تر است. به همین دلیل رهبرمعظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود در جمع طلاب حوزه های علمیه با محور تبلیغ و کمرنگ شدن آن در حوزه های علمیه، رویکرد جایگزین، یعنی رویکرد تهاجمی در تبلیغ که نکته ای نسبتاً جدید در سخنرانی های ایشان تا به امروز است برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |